Парламентарни комисии

Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление
23
народни представители
Създадена на
17/07/2024
50_krpbms@parliament.bg
02 980 52 58
02 980 52 58
0
народни представители
към
14/03/2025
Подреди по
ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА
за организацията и дейността на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление
Раздел I
Общи положения
Чл. 1. С тези правила се уреждат организацията и дейността на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, наричана по-нататък „комисията”.
Чл. 2. (1) Комисията се състои от 23 народни представители, в това число председател и 4-ма заместник-председатели, избрани от Народното събрание.
(2) Административното, деловодното, организационно-техническото и експертното подпомагане на дейността на комисията се осъществява от служителите, назначени в комисията.
(3) Председателят на комисията разпределя постъпилите в комисията законопроекти и проекти на други актове, писма, жалби, предложения или друга входяща кореспонденция от министерства, други ведомства, общини, организации и граждани на съответните служители за изготвяне на становища, предложения, отговори на въпроси и други или за изпращане по компетентност.
Чл. 3. (1) Ръководството на комисията организира работата ѝ въз основа на информацията и материалите, постъпващи в комисията.
(2) Председателят на комисията:
1. определя дневния ред, свиква и ръководи заседанията ѝ;
2. поддържа връзки и осъществява координация и взаимодействие с ръководствата на другите комисии и с председателя на Народното събрание;
3. осъществява взаимодействие с ръководствата на министерствата, с други ведомства, с общините и техните сдружения, с професионални, браншови и други организации, имащи отношение към дейността на комисията;
4. осъществява и други функции, определени с Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
(3) При отсъствие на председателя, той упълномощава един от заместник-председателите да ръководи заседанието на комисията. При липса на упълномощаване, председателят на Народното събрание упълномощава един от заместник-председателите да ръководи заседанието на комисията.
Раздел II
Заседания на комисията
Чл. 4. (1) Комисията се свиква на заседание от нейния председател по негова инициатива, по искане най-малко на една трета от членовете ѝ или от председателя на Народното събрание, заедно с проект за дневен ред. Когато няма избрано ръководство на комисията, заседанието й се ръководи от определен от председателя на Народното събрание неин член.
(2) Заседанията на Комисията са редовни и извънредни.
(3) Редовните заседания на комисията се провеждат в сряда от 16:00 ч. При необходимост, могат да се провеждат и извънредни заседания.
(4) Дневният ред, часът и мястото на заседанията се определят от председателя на комисията и се обявяват най-малко 48 часа преди тяхното провеждане чрез електронна поща, уведомяване по телефон, текстови съобщения и чрез интернет страницата на Народното събрание, освен в случаите по ал. 7.
(5) Съобщенията за дневния ред и материалите за тях, които не са раздадени на народните представители по общия ред, се предоставят на членовете на Комисията чрез електронна поща.
(6) Денят или часът на редовните заседания могат да се променят от председателя на комисията при необходимост или във връзка с работата на Народното събрание. Членовете на комисията се уведомяват своевременно и по подходящ начин, по реда на предходните алинеи, за промяната в деня и часа на заседанията.
(7) В случаите, когато се налага провеждането на извънредни заседания на комисията, дневният ред се обявява едновременно с насрочването им. Членовете на комисията се уведомяват своевременно за извънредните заседания по подходящ начин, по реда на предходните алинеи, като материалите, включени в дневния ред, могат да им се предоставят и в деня на провеждане на съответното заседание.
(8) Изготвянето на съобщенията, поставянето им на определените места, уведомяването на членовете на комисията, размножаването и предоставянето на материалите, поканите за участие на други лица в заседанията, както и всички останали действия, необходими за организацията и провеждането на заседанията, се осигуряват от служителите в комисията.
Чл. 5. (1) Заседанията на комисията са открити. Заседанията се излъчват в реално време в интернет чрез интернет страницата на Народното събрание, както и в официалните профили на Народното събрание в социалните мрежи. Комисията може да реши отделни заседания да бъдат закрити.
(2) Заседанията на комисията се провеждат в сградите на Народното събрание. По изключение комисията може да реши да проведе открити заседания извън столицата.
(3) За участие в заседанията на комисията се канят вносителите на законопроектите, представители на министерства, други държавни ведомства, общини и техни сдружения, професионални и други организации, имащи отношение към разглежданите законопроекти или други въпроси, включени в дневния ред на съответното заседание.
(4) Всеки член на комисията може да покани за участие в нейно открито заседание отделни физически лица или представители на юридически лица, имащи отношение към разглежданите от комисията законопроекти или други въпроси, включени в дневния ред на съответното заседание.
(5) Представители на граждански, синдикални, съсловни, браншови и други организации може да присъстват на откритите заседания, като заявят това писмено до председателя на комисията най-късно 24 часа преди провеждането на съответното заседание. Те може да представят свои писмени становища, както и да вземат участие в разискванията по разглежданите от комисията законопроекти или други въпроси, включени в дневния ред на съответното заседание, на което са поканени да присъстват, отнасящи се до предмета им на дейност. Становищата се публикуват на сайта на комисията на интернет страницата на Народното събрание.
(6) Списък на лицата по ал. 3, 4 и 5, поканени да вземат участие или заявили желание за участие в заседание на комисията, се предоставя на служителите от гишето за пропуски за осигуряване на достъп в сградата, където се провежда съответното заседание. Списъкът на присъствалите лица, представители на организациите, е неразделна част от протокола на заседанието.
(7) Народните представители, които не са членове на комисията, могат да участват във всички нейни заседания без право да гласуват.
(8) Акредитираните журналисти и други журналисти, на които е осигурен достъп, могат да присъстват на откритите заседания на комисията.
(9) Участващите в заседанията на комисията са длъжни да спазват изискванията във връзка с опазване на класифицираната информация и информация по Закона за защита на личните данни, както и на сведения, отнасящи се до личния живот и доброто име на гражданите.
Чл. 6. (1) Председателят на комисията открива заседанието, когато е налице необходимия кворум. Комисията може да заседава и да приема актове, когато присъстват повече от половината от нейните членове.
(2) Когато след обявеното време за започване на заседанието кворумът не е налице, комисията може да заседава и при наличния състав, като в този случай може да се провеждат само контрол по чл. 29, изслушвания и обсъждания, но не може да се провеждат гласувания и да се приемат актове.
(3) Народните представители, които са поставени под задължителна изолация или карантина, участват в заседанията на комисията дистанционно, като им се предоставя техническа възможност за изказвания, становища, въпроси и участие в дебатите.
(4) Решенията на постоянните комисии се приемат с мнозинство от присъстващите, но само ако за решението са гласували не по-малко от една трета от членовете на комисията. Гласуването е лично.
Чл. 7. (1) В началото на заседанието председателят на комисията съобщава предварително обявения дневен ред и информира народните представители за лицата, които са поканени да присъстват на заседанието на комисията, както и за постъпилите от заинтересовани организации писмени становища или предложения по разглежданите законопроекти или други въпроси, включени в дневния ред.
(2) Председателят на комисията ръководи заседанието и дава думата за изказване. Когато народен представител или друго лице, участващо в заседанието, при изказването си се отклонява от обсъждания въпрос, председателят го предупреждава и ако нарушението продължи или се повтори, му отнема думата.
(3) Когато законопроектът е внесен от Министерския съвет, на заседанието се изслушва член на Министерския съвет или заместник-министър.
(4) При обсъждане на законопроекти за първо гласуване, внесени от народни представители, след представянето на законопроектите от вносителите, председателят на комисията дава думата за становище на представители на министерствата или други ведомства, присъстващи на заседанието.
(5) След представяне на законопроектите по ал. 3 и ал. 4, председателят на Комисията дава думата за изказване на народните представители, присъстващи на заседанието, като народните представители, членове на комисията, са с предимство.
(6) При изказване в заседание на комисията, народен представител, който има конфликт на интереси по обсъждан въпрос, е длъжен да заяви това преди изказването си.
(7) Експертите, гражданите и други организации, присъстващи на заседанието, могат да вземат отношение по разглежданите въпроси с разрешение на председателя на комисията.
(8) След изчерпване на желаещите да вземат отношение по разглежданите въпроси, се преминава към гласуване.
Чл. 8. (1) В началото на заседанията на комисията, всяка първа сряда на месеца, министърът на регионалното развитие и благоустройството се явява пред комисията и отговаря на актуални устни въпроси, отправени от членовете на комисията на самото заседание. Отправените въпроси следва да се отнасят до конкретни политики.
(2) Всяка парламентарна група има право на два актуални устни въпроса, а народните представители, които не членуват в парламентарна група, имат право общо на два въпроса.
(3) Министърът отговаря веднага на въпроса след задаването му. В случай на отсъствие на министъра по болест или командировка извън страната, комисията съгласувано с него определя заседанието, на което ще отговаря на актуални устни въпроси.
(4) Редът за задаване на актуалните устни въпроси по ал. 1 се определя съобразно числеността на парламентарните групи по низходящ ред, като последен в реда е народен представител, не членуващ в парламентарна група. Задаването на вторите въпроси е по същия ред след изчерпване на процедурата по зададените първи въпроси.
(5) Времето за изложение на въпроса е до 2 минути. Отговорът на министъра е до 3 минути. Народният представител, задал въпроса, има право на реплика до 2 минути, а министърът - на дуплика, също до 2 минути.
Чл. 9. (1) По инициатива на председателя на комисията могат да се извършват изслушвания на регулаторни органи, както и на други държавни органи и органи на управление на дружества с държавно участие по въпроси, засягащи държавни или обществени интереси в области от компетентността на комисията. Право да искат отправяне на покана до тези органи имат и една трета от членовете на комисията, като в този случай председателят организира изслушването.
(2) При провеждане на изслушването вносителят на предложението прави изложение на въпросите в рамките на 5 минути. Изслушваните лица информират членовете на комисията по въпросите, предмет на изслушването, в рамките на 10 минути. Членовете на комисията от една парламентарна група имат право на 2 въпроса, а народните представители, не членуващи в парламентарна група – общо на един въпрос, всеки въпрос в рамките на 2 минути. Изслушваните лица отговарят след задаването на всеки въпрос до 5 минути. Отношение към отговорите на изслушваните лица може да изрази по един народен представител от парламентарна група в рамките на 5 минути след задаването на всички въпроси.
Чл. 10. (1) За откритите заседания на комисията се води съкратен протокол, в който се отбелязва дневният ред на заседанието и всички взети решения, както и аудио и/или аудио-визуален запис. Протоколът се подписва от председателя на комисията и от водещия протокола и заедно с аудио и/или аудио-визуалния запис се публикуват на сайта на комисията на интернет страницата на Народното събрание най-късно на следващия ден след заседанието.
(2) В 5-дневен срок от заседанието на комисията, чрез транскрибиране на аудио и/или аудио-визуалния запис в текст, служебно се изработва пълен протокол от заседанието, който се предоставя на председателя на комисията за съгласуване и корекции. Протоколът се подписва от председателя на комисията и от изработилия протокола и се публикува на сайта на комисията на интернет страницата на Народното събрание най-късно 7 дни след заседанието. Протоколите от обсъждането на законопроекти се публикуват на сайта на комисията на интернет страницата на Народното събрание не по-късно от 72 часа преди разглеждането на доклада в пленарната зала, освен ако комисията реши друго.
(3) За закритите заседания на комисията се води стенографски протокол. Протоколите от закритите заседания на комисията са със специален режим на съхранение, отчет и достъп съгласно изискванията на Закона за защита на класифицираната информация или друг нормативен акт.
Чл. 11. (1) Комисията може да провежда съвместни заседания с други комисии, когато се разглеждат общи въпроси. Тези заседания се ръководят по споразумение от един от председателите.
(2) При съвместни заседания всяка комисия взема поотделно своето решение по обсъждания въпрос и изготвя свой отделен доклад пред Народното събрание.
Раздел III
Дейност на комисията
Чл. 12. (1) Докладите и становищата на комисията се изготвят от определените от председателя служители, които подпомагат дейността ѝ, подписват се от председателя на комисията или от определен от него заместник-председател и се внасят в деловодството на Народното събрание.
(2) Докладите и становищата на комисията се представят в пленарно заседание от председателя на комисията или от определен от него заместник-председател. По изключение докладите и становищата на комисията могат да бъдат представени и от член на комисията, когато председателя и заместник-председателите отсъстват от пленарното заседание.
(3) Докладите и становищата на комисията от откритите заседания се публикуват на интернет страницата на Народното събрание.
Чл. 13. (1) Законопроекти, уреждащи една и съща материя, се разглеждат едновременно от комисията.
(2) Вносителят на законопроекта или негов представител се изслушва първи.
(3) Законопроектите, внесени от Министерския съвет, се разглеждат с предимство.
(4) Комисията може да отложи с гласуване разискванията или вземането на решение по даден въпрос.
Чл. 14. (1) Комисията може при необходимост да образува от своя състав подкомисии и работни групи, по определени от комисията или нейния председател въпроси или по искане на една трета от членовете й.
(2) Числеността, ръководството и поименният състав на подкомисиите се определят с явно гласуване, с мнозинство повече от половината от всички членове, проведено на заседание на комисията, по предложение на председателя на комисията.
(3) Задачите на подкомисиите и работните групи се определят от комисията.
(4) Комисията може да привлича нещатни сътрудници за изготвяне на становища по конкретни законопроекти.
Чл. 15. (1) Държавните органи и длъжностните лица от държавната и общинската администрация и гражданите са длъжни да предоставят при поискване всички сведения и документи, както и становища, необходими за дейността на постоянните комисии в указан от комисията срок.
(2) По искане на една трета от членовете на комисията председателят е длъжен незабавно да отправи искане до държавните органи и длъжностните лица от държавната и общинската администрация да присъстват на заседание на комисията.
(3) Длъжностните лица и гражданите, когато са поканени, са длъжни да се явяват пред комисията.
Заключителни разпоредби
§ 1. По въпроси, неуредени в настоящите Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, се прилагат разпоредбите на Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
§ 2. Настоящите Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление са изготвени на основание чл. 20, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание и са приети на заседание на Комисията, проведено на 19.07.2024 г.
ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА КОМИСИЯТА ПО
РЕГИОНАЛНА ПОЛИТИКА,
БЛАГОУСТРОЙСТВО И
МЕСТНО САМОУПРАВЛЕНИЕ:
Андрей Цеков
за организацията и дейността на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление
Раздел I
Общи положения
Чл. 1. С тези правила се уреждат организацията и дейността на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, наричана по-нататък „комисията”.
Чл. 2. (1) Комисията се състои от 23 народни представители, в това число председател и 4-ма заместник-председатели, избрани от Народното събрание.
(2) Административното, деловодното, организационно-техническото и експертното подпомагане на дейността на комисията се осъществява от служителите, назначени в комисията.
(3) Председателят на комисията разпределя постъпилите в комисията законопроекти и проекти на други актове, писма, жалби, предложения или друга входяща кореспонденция от министерства, други ведомства, общини, организации и граждани на съответните служители за изготвяне на становища, предложения, отговори на въпроси и други или за изпращане по компетентност.
Чл. 3. (1) Ръководството на комисията организира работата ѝ въз основа на информацията и материалите, постъпващи в комисията.
(2) Председателят на комисията:
1. определя дневния ред, свиква и ръководи заседанията ѝ;
2. поддържа връзки и осъществява координация и взаимодействие с ръководствата на другите комисии и с председателя на Народното събрание;
3. осъществява взаимодействие с ръководствата на министерствата, с други ведомства, с общините и техните сдружения, с професионални, браншови и други организации, имащи отношение към дейността на комисията;
4. осъществява и други функции, определени с Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
(3) При отсъствие на председателя, той упълномощава един от заместник-председателите да ръководи заседанието на комисията. При липса на упълномощаване, председателят на Народното събрание упълномощава един от заместник-председателите да ръководи заседанието на комисията.
Раздел II
Заседания на комисията
Чл. 4. (1) Комисията се свиква на заседание от нейния председател по негова инициатива, по искане най-малко на една трета от членовете ѝ или от председателя на Народното събрание, заедно с проект за дневен ред. Когато няма избрано ръководство на комисията, заседанието й се ръководи от определен от председателя на Народното събрание неин член.
(2) Заседанията на Комисията са редовни и извънредни.
(3) Редовните заседания на комисията се провеждат в сряда от 16:00 ч. При необходимост, могат да се провеждат и извънредни заседания.
(4) Дневният ред, часът и мястото на заседанията се определят от председателя на комисията и се обявяват най-малко 48 часа преди тяхното провеждане чрез електронна поща, уведомяване по телефон, текстови съобщения и чрез интернет страницата на Народното събрание, освен в случаите по ал. 7.
(5) Съобщенията за дневния ред и материалите за тях, които не са раздадени на народните представители по общия ред, се предоставят на членовете на Комисията чрез електронна поща.
(6) Денят или часът на редовните заседания могат да се променят от председателя на комисията при необходимост или във връзка с работата на Народното събрание. Членовете на комисията се уведомяват своевременно и по подходящ начин, по реда на предходните алинеи, за промяната в деня и часа на заседанията.
(7) В случаите, когато се налага провеждането на извънредни заседания на комисията, дневният ред се обявява едновременно с насрочването им. Членовете на комисията се уведомяват своевременно за извънредните заседания по подходящ начин, по реда на предходните алинеи, като материалите, включени в дневния ред, могат да им се предоставят и в деня на провеждане на съответното заседание.
(8) Изготвянето на съобщенията, поставянето им на определените места, уведомяването на членовете на комисията, размножаването и предоставянето на материалите, поканите за участие на други лица в заседанията, както и всички останали действия, необходими за организацията и провеждането на заседанията, се осигуряват от служителите в комисията.
Чл. 5. (1) Заседанията на комисията са открити. Заседанията се излъчват в реално време в интернет чрез интернет страницата на Народното събрание, както и в официалните профили на Народното събрание в социалните мрежи. Комисията може да реши отделни заседания да бъдат закрити.
(2) Заседанията на комисията се провеждат в сградите на Народното събрание. По изключение комисията може да реши да проведе открити заседания извън столицата.
(3) За участие в заседанията на комисията се канят вносителите на законопроектите, представители на министерства, други държавни ведомства, общини и техни сдружения, професионални и други организации, имащи отношение към разглежданите законопроекти или други въпроси, включени в дневния ред на съответното заседание.
(4) Всеки член на комисията може да покани за участие в нейно открито заседание отделни физически лица или представители на юридически лица, имащи отношение към разглежданите от комисията законопроекти или други въпроси, включени в дневния ред на съответното заседание.
(5) Представители на граждански, синдикални, съсловни, браншови и други организации може да присъстват на откритите заседания, като заявят това писмено до председателя на комисията най-късно 24 часа преди провеждането на съответното заседание. Те може да представят свои писмени становища, както и да вземат участие в разискванията по разглежданите от комисията законопроекти или други въпроси, включени в дневния ред на съответното заседание, на което са поканени да присъстват, отнасящи се до предмета им на дейност. Становищата се публикуват на сайта на комисията на интернет страницата на Народното събрание.
(6) Списък на лицата по ал. 3, 4 и 5, поканени да вземат участие или заявили желание за участие в заседание на комисията, се предоставя на служителите от гишето за пропуски за осигуряване на достъп в сградата, където се провежда съответното заседание. Списъкът на присъствалите лица, представители на организациите, е неразделна част от протокола на заседанието.
(7) Народните представители, които не са членове на комисията, могат да участват във всички нейни заседания без право да гласуват.
(8) Акредитираните журналисти и други журналисти, на които е осигурен достъп, могат да присъстват на откритите заседания на комисията.
(9) Участващите в заседанията на комисията са длъжни да спазват изискванията във връзка с опазване на класифицираната информация и информация по Закона за защита на личните данни, както и на сведения, отнасящи се до личния живот и доброто име на гражданите.
Чл. 6. (1) Председателят на комисията открива заседанието, когато е налице необходимия кворум. Комисията може да заседава и да приема актове, когато присъстват повече от половината от нейните членове.
(2) Когато след обявеното време за започване на заседанието кворумът не е налице, комисията може да заседава и при наличния състав, като в този случай може да се провеждат само контрол по чл. 29, изслушвания и обсъждания, но не може да се провеждат гласувания и да се приемат актове.
(3) Народните представители, които са поставени под задължителна изолация или карантина, участват в заседанията на комисията дистанционно, като им се предоставя техническа възможност за изказвания, становища, въпроси и участие в дебатите.
(4) Решенията на постоянните комисии се приемат с мнозинство от присъстващите, но само ако за решението са гласували не по-малко от една трета от членовете на комисията. Гласуването е лично.
Чл. 7. (1) В началото на заседанието председателят на комисията съобщава предварително обявения дневен ред и информира народните представители за лицата, които са поканени да присъстват на заседанието на комисията, както и за постъпилите от заинтересовани организации писмени становища или предложения по разглежданите законопроекти или други въпроси, включени в дневния ред.
(2) Председателят на комисията ръководи заседанието и дава думата за изказване. Когато народен представител или друго лице, участващо в заседанието, при изказването си се отклонява от обсъждания въпрос, председателят го предупреждава и ако нарушението продължи или се повтори, му отнема думата.
(3) Когато законопроектът е внесен от Министерския съвет, на заседанието се изслушва член на Министерския съвет или заместник-министър.
(4) При обсъждане на законопроекти за първо гласуване, внесени от народни представители, след представянето на законопроектите от вносителите, председателят на комисията дава думата за становище на представители на министерствата или други ведомства, присъстващи на заседанието.
(5) След представяне на законопроектите по ал. 3 и ал. 4, председателят на Комисията дава думата за изказване на народните представители, присъстващи на заседанието, като народните представители, членове на комисията, са с предимство.
(6) При изказване в заседание на комисията, народен представител, който има конфликт на интереси по обсъждан въпрос, е длъжен да заяви това преди изказването си.
(7) Експертите, гражданите и други организации, присъстващи на заседанието, могат да вземат отношение по разглежданите въпроси с разрешение на председателя на комисията.
(8) След изчерпване на желаещите да вземат отношение по разглежданите въпроси, се преминава към гласуване.
Чл. 8. (1) В началото на заседанията на комисията, всяка първа сряда на месеца, министърът на регионалното развитие и благоустройството се явява пред комисията и отговаря на актуални устни въпроси, отправени от членовете на комисията на самото заседание. Отправените въпроси следва да се отнасят до конкретни политики.
(2) Всяка парламентарна група има право на два актуални устни въпроса, а народните представители, които не членуват в парламентарна група, имат право общо на два въпроса.
(3) Министърът отговаря веднага на въпроса след задаването му. В случай на отсъствие на министъра по болест или командировка извън страната, комисията съгласувано с него определя заседанието, на което ще отговаря на актуални устни въпроси.
(4) Редът за задаване на актуалните устни въпроси по ал. 1 се определя съобразно числеността на парламентарните групи по низходящ ред, като последен в реда е народен представител, не членуващ в парламентарна група. Задаването на вторите въпроси е по същия ред след изчерпване на процедурата по зададените първи въпроси.
(5) Времето за изложение на въпроса е до 2 минути. Отговорът на министъра е до 3 минути. Народният представител, задал въпроса, има право на реплика до 2 минути, а министърът - на дуплика, също до 2 минути.
Чл. 9. (1) По инициатива на председателя на комисията могат да се извършват изслушвания на регулаторни органи, както и на други държавни органи и органи на управление на дружества с държавно участие по въпроси, засягащи държавни или обществени интереси в области от компетентността на комисията. Право да искат отправяне на покана до тези органи имат и една трета от членовете на комисията, като в този случай председателят организира изслушването.
(2) При провеждане на изслушването вносителят на предложението прави изложение на въпросите в рамките на 5 минути. Изслушваните лица информират членовете на комисията по въпросите, предмет на изслушването, в рамките на 10 минути. Членовете на комисията от една парламентарна група имат право на 2 въпроса, а народните представители, не членуващи в парламентарна група – общо на един въпрос, всеки въпрос в рамките на 2 минути. Изслушваните лица отговарят след задаването на всеки въпрос до 5 минути. Отношение към отговорите на изслушваните лица може да изрази по един народен представител от парламентарна група в рамките на 5 минути след задаването на всички въпроси.
Чл. 10. (1) За откритите заседания на комисията се води съкратен протокол, в който се отбелязва дневният ред на заседанието и всички взети решения, както и аудио и/или аудио-визуален запис. Протоколът се подписва от председателя на комисията и от водещия протокола и заедно с аудио и/или аудио-визуалния запис се публикуват на сайта на комисията на интернет страницата на Народното събрание най-късно на следващия ден след заседанието.
(2) В 5-дневен срок от заседанието на комисията, чрез транскрибиране на аудио и/или аудио-визуалния запис в текст, служебно се изработва пълен протокол от заседанието, който се предоставя на председателя на комисията за съгласуване и корекции. Протоколът се подписва от председателя на комисията и от изработилия протокола и се публикува на сайта на комисията на интернет страницата на Народното събрание най-късно 7 дни след заседанието. Протоколите от обсъждането на законопроекти се публикуват на сайта на комисията на интернет страницата на Народното събрание не по-късно от 72 часа преди разглеждането на доклада в пленарната зала, освен ако комисията реши друго.
(3) За закритите заседания на комисията се води стенографски протокол. Протоколите от закритите заседания на комисията са със специален режим на съхранение, отчет и достъп съгласно изискванията на Закона за защита на класифицираната информация или друг нормативен акт.
Чл. 11. (1) Комисията може да провежда съвместни заседания с други комисии, когато се разглеждат общи въпроси. Тези заседания се ръководят по споразумение от един от председателите.
(2) При съвместни заседания всяка комисия взема поотделно своето решение по обсъждания въпрос и изготвя свой отделен доклад пред Народното събрание.
Раздел III
Дейност на комисията
Чл. 12. (1) Докладите и становищата на комисията се изготвят от определените от председателя служители, които подпомагат дейността ѝ, подписват се от председателя на комисията или от определен от него заместник-председател и се внасят в деловодството на Народното събрание.
(2) Докладите и становищата на комисията се представят в пленарно заседание от председателя на комисията или от определен от него заместник-председател. По изключение докладите и становищата на комисията могат да бъдат представени и от член на комисията, когато председателя и заместник-председателите отсъстват от пленарното заседание.
(3) Докладите и становищата на комисията от откритите заседания се публикуват на интернет страницата на Народното събрание.
Чл. 13. (1) Законопроекти, уреждащи една и съща материя, се разглеждат едновременно от комисията.
(2) Вносителят на законопроекта или негов представител се изслушва първи.
(3) Законопроектите, внесени от Министерския съвет, се разглеждат с предимство.
(4) Комисията може да отложи с гласуване разискванията или вземането на решение по даден въпрос.
Чл. 14. (1) Комисията може при необходимост да образува от своя състав подкомисии и работни групи, по определени от комисията или нейния председател въпроси или по искане на една трета от членовете й.
(2) Числеността, ръководството и поименният състав на подкомисиите се определят с явно гласуване, с мнозинство повече от половината от всички членове, проведено на заседание на комисията, по предложение на председателя на комисията.
(3) Задачите на подкомисиите и работните групи се определят от комисията.
(4) Комисията може да привлича нещатни сътрудници за изготвяне на становища по конкретни законопроекти.
Чл. 15. (1) Държавните органи и длъжностните лица от държавната и общинската администрация и гражданите са длъжни да предоставят при поискване всички сведения и документи, както и становища, необходими за дейността на постоянните комисии в указан от комисията срок.
(2) По искане на една трета от членовете на комисията председателят е длъжен незабавно да отправи искане до държавните органи и длъжностните лица от държавната и общинската администрация да присъстват на заседание на комисията.
(3) Длъжностните лица и гражданите, когато са поканени, са длъжни да се явяват пред комисията.
Заключителни разпоредби
§ 1. По въпроси, неуредени в настоящите Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, се прилагат разпоредбите на Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
§ 2. Настоящите Вътрешни правила за организацията и дейността на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление са изготвени на основание чл. 20, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание и са приети на заседание на Комисията, проведено на 19.07.2024 г.
ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА КОМИСИЯТА ПО
РЕГИОНАЛНА ПОЛИТИКА,
БЛАГОУСТРОЙСТВО И
МЕСТНО САМОУПРАВЛЕНИЕ:
Андрей Цеков
2024
- юли
- август
- септември
№ (Click to sort Ascending) | Дата (Click to sort Ascending) | Документ (Click to sort Ascending) | Файл |
---|
№ (Click to sort Ascending) | Дата (Click to sort Ascending) | Сигнатура (Click to sort Ascending) | Законопроект (Click to sort Ascending) |
---|
№ (Click to sort Ascending) | Дата (Click to sort Ascending) | Сигнатура (Click to sort Ascending) | Проекторешение (Click to sort Ascending) |
---|
2024
- юли
- август
- септември
2024
- юли
- септември
2024
- юли
- август
- септември